روزنوشت‌ها

درباره‌ی مایکل کانلی

مایکل کانلی ازجمله مشهورترین جنایی‌نویسان دهه‌های اخیر است که نویسندگی را در سال‌های آغازین دهه‌ی نود میلادی و تحت تأثیر آثار ریموند چندلر، یکی از بزرگان صاحب سبک در ادبیات پلیسی آغاز کرده است. او پس از دانش‌آموختگی از دانشگاه فلوریدا به کار در مطبوعات پرداخت و در سال ۱۹۸۶ با مشارکت در نگارش گزارشی مستند از بازماندگان یک سانحه‌ی هوایی، موفق شد به‌عنوان نویسنده‌ی همکار، به فهرست نهایی برگزیدگان دریافت جایزه‌ی پولیتزر راه یابد. این موفقیت سبب شد او به‌سرعت راه پیشرفت را بپیماید و به‌عنوان خبرنگار جنایی لس‌آنجلس تایمز به کار مشغول شود.

او که در سال ۱۹۹۲ جایزه‌ی ادگار را به پاس نگارش اولین کتابش به دست آورد، خالق «هری بوش»، یکی از همدلی‌برانگیزترین شخصیت‌های ادبیات پلیسی به شمار می‌آید که بسیاری از کارشناسان او را هم‌ردیف «سام اسپید» و «فیلیپ مارلو» می‌دانند.

نشر مضمون امیدوار است با عرضه‌ی تمامی آثار این نویسنده‌ی مطرح به خوانندگان فارسی‌زبان، رضایت آن دسته از تعقیب‌کنندگان جدی ادبیات پلیسی را که لذت خواندن آثار بزرگانی چون ریموند چندلر و دشیل همت را می‌شناسند، جلب کند.

2 دیدگاه در مورد “درباره‌ی مایکل کانلی

  1. سلام نشر مضمون عزیز
    از اینکه دیر شما رو پیدا کردم ناراحت م
    چون فهمیدم اثار مایکل کانلی رو قرار نیس دیگه به چاپ برسونید
    میشه خواهش کنم از تصمیم تون صرف نظر کنید و تمام مجموعه اثار این نویسنده رو به چاپ برسونید؟

    من یکی از خوانندگان پر و پا قرص ژانر پلیسی جنایی م که به تازگی با نشر شما آشنا شدم
    لطفا بخاطر خوانندگان این ژانر تصمیم تونو مبنی بر چاپ نکردن اثار کانلی تغییر بدید

    ممنونم

    • سلام.
      پیش از هر چیز به دلیل تأخیر در پاسخگویی از شما عذرخواهی می‌کنیم.
      و اما در مورد آثار مایکل کانلی:
      انتشار ترجمه‌ی تمام آثار این نویسنده‌ی نامدار و چیره‌دست در دستور کار ما قرار دارد و ان‌شاءالله به‌زودی «موسیقی مرگ» را منتشر خواهیم کرد.
      با ما در تماس باشید.
      ما را در تلگرام هم می‌توانید دنبال کنید:

      http://t.me/MazmoonBooks

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>